НЯМА НЕИЗЛЕЧИМА ТУБЕРКУЛОЗА

Ярка личност с голям принос по. въпросите на природолечебната медицина е доктор
ПОЛ БРЕГ (САЩ): НЯМА НЕИЗЛЕЧИМА ТУБЕРКУЛОЗА
казва авторът на множество трудове, реализирали изключителни тиражи в много страни.
Неговата съдба наподобява тази на д-р Робърт Джексън. Слабо, болнаво дете, на 11-годишна възраст заболява от белодробна туберкулоза. Въпреки старанието на най-големите специалисти в тази област лечението е безуспешно. Ето какво разказва самият той: „На 16-годишна възраст туберкулозата ме обрече на смърт. Знаменити лекари на САЩ ми заявиха: „Безнадеждно е. Тя е неизлечима." Но по-Божия милост попаднах при Август Ролер от Лайзен, Швейцария - най-големия авторитет по онова време в областта на хелиотерапията (слънцелечението). Високо в Алпите д-р Ролер подложи мен и моето слабо тяло на лековитите лъчи на слънцето и на диета от продукти, наситени със слънчева светлина. Тогава аз се борех с усложнена туберкулоза и д-р Ролер ме предупреди, че това ще бъде голямо изпитание за мен. И действително беше така. Аз възстанових здравето си с помощта на лечителя - слънчевата светлина, която спаси живота ми. Същевременно в лечението бе включен и гладът. Започнах с четиридневно гладуване. Веднага след това бях поставен на високоалкална диета с изобилие от пресни плодове, сурови и тошшннообработени зеленчуци. Приблизително 2 седмици след гладуването аз почувствах прилив на жизнени сили и толкова високо самочувствие, каквото не бях изпитвал никога през живота си. От този момент здравето ми взе бързо да се възстановява. В продължение на 9 месеца този прекрасен лекар ме научи да гладувам 7, 14 и 21 дни. През цялото време на пребиваването ми в санаториума на д-р Август Ролер диетата ми беше алкална и чудото стана: за две кратки години от безнадежден, недъгав инвалид аз се преобразих в здрав човек с идеална Сърдечна дейност и енергична циркулация на кръвта..."
Въпреки младостта си Пол Брег оценява безлекарственото лечение на д-р Август Ролер, биологичната природолечебна медицина, и решава да й се посвети.
Години наред той учи, експериментира, наблюдава. След като е постигнал здравето, той продължава да работи над себе си, включвайки не само новата система на хранене, но и интензивното движение и спорта. За него диетата си остава на първо място в установяването на здравословния начин на живот.
В зряла възраст той вече не е само човек в добра здравословна форма, а и с истинско атлетическо телосложение, с неизчер'паеми сили и необикновени възможности. В любимите си спортове - бягане, плуване, щанги и сьрф - достига рекордни резултати. Личният му режим на хранене, спазван цял живот, включва само обяд и вечеря. Ето как го представя самият той: „Седмично аз сядам, на масата 12 пъти, тъй като единият от дните е за разтоварване. Понякога дори .този брой е по-малък, защото никога не ям, докато не почувствам истински глад. Убеден съм, че е по-здравословно да не се закусва сутрин рано. Да се започва денят с кафе, сандвич, филия хляб, супа, каша или нещо подобно е неправилно. Аз самият не закусвам, вече повече от 50 години..."
Основен дял в дневният му рацион - до 60% - заемат плодовете и зеленчуците в сурово състояние. Белия хляб, ползван дотогава, той заменя с пълнозърнест (смляно жито, без да се отделят от него триците и зародшът). От менюто си изключва алкохола, кафето, месото, рибата, всичко, приготвено от бяло брашно и захар, консервите, фабрично преработените храни, шоколада. Като първо меню препоръчва суровите салати от следните основни продукти: настъргани моркови, зеле, целина. Към тях той добавя сезонните: репички, домати, маруля, червено цвекло (заедно с листата) и т. н. Не пренебрегва и нишестените зеленчуци, ядките, семената. Изобщо изборът на продукти е широк и всеки според вкуса си може да оформи подобна диета.
„Поради неблагоразумието си в храненето и невъздържаността си човек умира, без да доживее и половината от живота, който му е отреден - пише д-р Пол Брег. - Дивите животни, ако не ги безпокоим, изживяват целия полагащ им се живот. Човекът е единственото изключение. Със запазения си инстинкт животните чувстват каквтз трябва да ядат, а човекът яде и пие всичко, консумира неподходяща храна и отровни питиета, а след това недоумяващо не доживява своите сто години... Храната е причина за всички физически страдания и преждевременна старост. Повечето от хората са роби на храната."
Своето здраве и атлетично телосложение той запазва за цял живот. На 85 родини взема участие в едно трудно състезание: условието е да се изминат 48 км по .Долината на смъртта" в Калифорния. Температурата е 41°С още при тръгването им сутринта, а в 12 часа е вече 54° С. Състезателите се движат по нажежени пясъци, горещината е суха и изпепеляваща. Състезателите са 10, като най-възрастният от тях е Пол Брег. Още в началото на деня двама отпадат - не издържат на топлината. По-късно се влошава състоянието на още петима и се налага те да бъдат върнати. Още двама' издържат до 16 часа. Походът продължава само д-р Брег. Преспива в палатка и на следващия ден изминава останалото определено разстояние. Ето и неговия разказ: „Походът завърши
единствено дядо Брег. Чувствах се свеж като маргаритка.. През цялото време поемах само топла вода, докато останалите пиеха студена и се хранеха с любимите си ястия. Лекарите от комисията, които ни придружаваха, на прегледа отчетоха състоянието ми като превъзходно."
Ще добавя, че той умира на 93 години при злополука, но напълно здрав.
И Пол Брег, и Робърт Джексън, стигнали до тежки и неизлечими от медицината болести, не само ни посочват своите пътища за връщане на здравето, но ни дават и ценния урок как трябва да живеем, а най-важното - как да се храним, за да избегнем страданията. И двамата автори апелират към нас за корекция на установения в цивилизованото общество начин на хранене.

Популярни публикации